Doktora da günah vardır

Doktora da günah vardır Sual: Doktora günah olmaz diyorlar, doğru mu? CEVAP(Doktora günah olmaz) demek çok yanlıştır. Bir doktor, bir kadını muayene ederken ihtiyaçtan fazla yer açarsa, 5 dakikada muayene etmesi mümkün iken, daha fazla uzatırsa günah olur.Mecbur kalmadıkça, zaruret olmadıkça, kadın, erkek doktora muayene olmamalı, kadın doktora gitmelidir. Kadın doktor bulunmazsa ve hastalık tehlikeli veya çok ağrılı ise, (Zaruretler haramları mubah kılar) hükmüne uyularak nisaiye mütehassısı erkeğe de gidebilir.Bir hastanede, dahiliyeci olarak hem kadın hem de erkek varsa, hastaya tercih imkanı vermelidir. Mecburiyet olunca, erkek doktor, kadını muayene ederken, ihtiyaç miktarı kadar yer açmalıdır. İhtiyaçtan fazla açarsa günah olur. Mesela tansiyonunu ölçerken, bluz üzerinden de ölçme imkanı varsa, kolunu açması günah olur.Doktorun, ihtiyaçtan fazla muayene etmesi gibi, ihtiyaç miktarından fazla konuşması da uygun değildir. Müslüman doktor, her zaman ciddiyetini muhafaza etmeli, günah olacak iş ve hareketlerden sakınmalıdır! Tanıdık bir göz doktoru, (Bilgisayarla bakınca, bazı hastalıkları ve göz kusurlarını hemen anlıyoruz. Fakat hasta, �benimle fazla ilgilenmedi� demesin diye, birkaç defa aynı işlemi tekrarlıyoruz) dedi. Günah olmadığı için böyle istisnalar olabilir. Kadınların birbirlerine avret yeri, erkeğin erkeğe avret yeri gibidir. Erkek, erkeğin; kadın da, kadının göbek ile diz arasına bakamaz. Mesela üroloji doktoru, bir erkeğin belden aşağısını soyup bakamaz. Bir bez koyup eli ile kontrol eder. Göz ile de bakması gerekiyorsa, bezin bir kenarını ihtiyaç kadar açıp bakar. Kadın doktor da, bir kadını böyle bir bez örterek muayene eder. Kadın kadına zararı olmaz demek yanlıştır. Çünkü kadının da, zaruretsiz, başka bir kadının diz ile göbek arasına bakması haramdır.Gayrı müslim ve mürted kadınların, müslüman kadınlarına bakması, yani müslüman kadınların bunlara görünmeleri, yabancı erkeklere görünmeleri gibi olup, üç mezhepte de haramdır. Bunlar müslüman kadınlarının bedenine bakamazlar. Sadece Hanbeli mezhebinde caizdir. Bunlara muayene olmak mecburiyetinde kalındığında, Hanbeli mezhebi taklit edilirse, yani (Hanbeli�ye uydum) denirse günahtan kurtulmuş olunur. Şifa için, özel kaplıcaya gidemeyen hasta da, umumi kaplıcaya gidince, avret yeri açık olan varsa, Hanbeli mezhebini taklit etmelidir

Döküman Arama

Başlık :

Kapat